med livet i fokus

Jag ser ett nytt ljus. Det är skarpare. Känns renare och mer konkret. Jag känner mig mer levande. Ljuset strålar och strålar. På oss. På liv och alldeles på riktigt. För jag kan se och känna. Och det är inte alla och inte alltid. men nu vet ni som kanske har en liten klump i mellangärdet. Att livet pockar på, här och nu och bara för oss. Är det inte fantastiskt? Och mamma, hon finns också här, jag känner henne så tydligt ibland. Förut blev jag då ledsen och det riktigt värkte av saknad inom mig. Det gör det fortfarande men som sagt, på ett annat sätt. Ett nytt sätt. jag vill ju inte bli långrandig men det är viktigt att ni förstår. jag har ett budskap. Det har jag. Det finns verkligen en mening med mycket, kanske med allt? jag vet inte. DET vet jag inte. Att livet pockar på ska inte kännas stressande. Inte alls. Det kommer fortsätta sen också. För dom som tror att det tar slut och vill hinna med. För visst känns det ofta så? Men nu känns det plötsligt annorlunda och jag är lugn. Mamma finns kvar. På ett annat sätt och det är ok. Jag tror detta ljus är från henne till mig. Som en gåva. Och egentligen är det hon som har ett budskap. Som jag för vidare.
Till er.

Kommentarer
Postat av: Elin Westerberg

Erika. Jag läser din blogg och ser på fina foton på Facebook. Jag tänker på dig ibland, tro det eller ej. Jag har nog aldrig stött på en så stark person som du. Du har genomgått väldigt jobbiga saker men du ser ändå många ljus i livet. Alla ljus. Du har två fantastiska barn och en, vad jag förmodar, underbar sambo. Du är en sådan person som jag tänker på när det känns lite motigt och jobbigt. Jag får kraft och energi.



Jag har funderat ett tag på om jag skulle berätta. Men jag ville verkligen det. Och att det här skulle komma från mig kunde du nog inte vänta dig ;)



Hoppas all lycka fortsätter stanna och komma till dig!



Kram

2008-11-07 @ 10:22:08
URL: http://elinwesterberg.blogg.se/
Postat av: charlotte

2008-11-07 @ 10:50:54
URL: http://immas.blogg.se/
Postat av: charlotte

Åh va fint du skriver min underbaraste fina erika. Jag håller verkligen med Elin, Du ÄR stark och väldens bästa. Jag älskar dig min underbaraste finaste vän. Puss

2008-11-07 @ 10:52:24
URL: http://immas.blogg.se/

Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Minns mig?

Din mailadress: (publiceras ej)

Här hittar jag dig:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0