Till Håkisen

Minnen med dig far omkring i ett endaste virrvarr. Alla är dom ljusa, glada, fyllda av ditt skratt. Ett skratt man inte glömmer. Du. Fylld av spex och tokigheter. Du, fylld av allvar och innerlighet.  Din brummande stämma som ofta fanns där när jag dansade omkring på scenen, staplade fram på styltor, Såg på Dig, stod brevid dig, lyssnade och tog in.....
Din röda kalufs, ditt stora skägg, din rakade hjässa. Dina pillemariska små ögon, fyllda med bus och jävulskap, dina snälla ögon fyllda med ömhet och tro. Håkan. I mig kommer du bo. Jag minns den allra första gången jag såg dig, i skolan..Jag minns den gången. Din utstrålning. jag blev alldeles lugn. Du har berört många Håkan, inte minst min vän, din Hanna.




Du har inspirerat mig och det känns tomt nu, Håkan. jag bär dig med mig, jag bär dig i mitt hjärta

Kommentarer
Postat av: Lohne

Erika jag blir alldeles tårögd, va fint du skrivit om Håkan...

2009-01-27 @ 09:34:26
URL: http://emmasmysiga.blogg.se/
Postat av: Anonym

underbar bild. beskrivande o fin..

2009-01-27 @ 22:35:01
Postat av: emma grym

vackra ord om en vacker själ

2009-01-29 @ 20:56:46
Postat av: Hanna

älskar dig fina!!

2009-02-05 @ 01:37:24

Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Minns mig?

Din mailadress: (publiceras ej)

Här hittar jag dig:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0