Min lilla flicka

Just nu är det mycket fokus på Norah för oss här hemma. Vitamintillskott har inhandlats, tid till mer fasta rutiner, pysselstunder, samtal o.sv....
Om ETT ÅR, (om hon ska gå komunal skola/ friskola) så börjar hon 6års verksamhet. Det är inte klokt. Tiden springer iväg och jag hänger inte med! Däremot, om hon börjar Waldorfskola så får hon gå på förskola ytterligare ett år (dock inte samma). Många beslut ska fattas. Många tankar som snurrar i mitt huvud. Och just nu är hon inte riktigt i form, har inte varit iaf, det börjar vända med ytterst små medel som vitaminer, massage, mer egentid. Så jag hoppas att allt snart känns lite mer stabilt. Idag har vi, liksom senaste veckan tagit det riktigt lugnt, det verkar vara bra för henne. Dock finns ett behov av mer stimulans. Jag måste försöka hitta på mer saker för oss på eftermiddagarna. Tror jag. Parken, vänner, promenader. Men framförallt, måse vi få till mer tid för bara henne+ en förälder. Jätteviktigt. i vanliga fall brukar det vara under dagtid (då hon är på förskolan) som jag gör saker. Sedan, när hon hämtas, åker vi oftast hem, äter mellanmål och varvar ner. Men hon tycker det är ganska tråkigt här ute på landet med mig och lillebror. Så nu är det nya friska och förhoppningsvis pigga tag. Alla här hemma är ganska trötta. Men så är det väl för alla familjer antar jag. Vejde har ju börjat arbeta extra vissa kvällar och det märks. Vi är trötta. Och Norah saknar sin pappa. Ville bara dela med mig lite, framförallt till faster Linnea som brukar undra hur vi har det! Kramar till dig!

           

Kommentarer
Postat av: LINNEA

Tack gulliga du for att du tanker pa mig i din otroligt upptagna vardag! Jatte glad att fa lasa om er och barnen och hur alla vanliga vardags grejer gar. Det dar med skola ar nog ett otroligt stort beslut men vad ni an bestammer er for sa blir det nog bra. Ni har ju far foreldrar i bada systemen som kan ge er + och - pa skolorna forhoppningsvis. Sjalv sa kommer jag nog inte satta mina barn i waldorf... men det ar bara min asikt. Mycket anser jag nog sa for att jag ar en person som behover mycket struktur och jag kanner inte att jag haft mycket sant pa solvik ;-). Ta hand om er gullungar.. nu har jag fatt eran address sa jag kan skicka ett kort eller nagot litet till barnen. Kram

2009-03-31 @ 03:12:56
URL: http://lifeasaglobetrotter.blogspot.com/
Postat av: Rebecca

Fin blogg! :)

Kram

2009-03-31 @ 03:16:33
URL: http://bexxilicious.blogg.se/
Postat av: Lohne

Lilla Norah, man fattar väl att man ska börja 6 års det året man fyller 6 för att alla ska vara samma årskull men i vissa fall kanske man ska börja ett år senare, man borde ju få föreslå det iallafall, för om ni nu väljer det andra alternativet så måste hon alltså börja på ett annat dagis i ett år å sen på 6 års, det e ju helt galet!

Det kommer bli bra men jag förstår din oro älsklings Erika!

Jag vet inte om du vill ha personliga åsikter men jag hade nog satt in henne på 6 års på en gång, istället för att hon ska hoppa in på ännu ett nytt dagis å sen byta igen när hon precis lärt känna alla... Svårt!

SnuttNorah, puss på henne å dig!!! Saknar er!

2009-03-31 @ 09:53:59
Postat av: Linda

Oj va fort tiden går!

Låter som många bra och kloka idéer.

Tur att Totte kan sitta bernvakt at lille Oliver.

Tycker jätte mycket om dig med och vi måste ses snart1

Ska bara bli kvitt min förkylning, puss

2009-03-31 @ 15:07:03
URL: http://ahren.blogg.se/
Postat av: Mika

Kan tänka mig att det är svårt att bestämma hur ni ska göra.

Hoppas ni får till det med alla nya bra ideer där hemma!

kram kram

2009-04-02 @ 20:45:46
URL: http://mika83.blogg.se/
Postat av: Mika

ja hon är fin min lilla tösabit =)



dina 2 är himla fina dom med! =)

2009-04-03 @ 22:28:43
URL: http://mika83.blogg.se/
Postat av: Carro

Jag lånade ett kort av norah till min blogg - tycker hon är såååå söt. Hur har du det? kram på dig

2009-04-04 @ 21:22:43
Postat av: Carro

Jag lånade ett kort av norah till min blogg - tycker hon är såååå söt. Hur har du det? kram på dig

2009-04-04 @ 21:25:01
Postat av: Carro

Hoppas det var okej, annars tar jag bort inlägget. kram på dig

2009-04-04 @ 21:29:18
URL: http://jagcarro.blogspot.se
Postat av: erika

Carro! Säkert ok, kommer bara inte in på din blogg, vill ju se! Puss på dig, gulligt att du tycker det! ...Att hon e så söt menar ja!

2009-04-05 @ 00:03:53
Postat av: Linda

Hej du fina.

Hinns det med en fika denna vecka som kommer?

Annars är jag ju ledig veckan efter och kan komma ut till er.

Jag längtar så efter lite Erika energi =)

Kram kram

2009-04-05 @ 17:25:40
URL: http://ahren.blogg.se/
Postat av: Linda

Å va lyxigt, vad gör han där?

Nöje eller jobb?



Ja men jag kan ju ta och brumma ut till er nån dag,

när passar dig?

Puss

2009-04-05 @ 19:16:55
URL: http://ahren.blogg.se/
Postat av: Carro

Hoppas du kommer in nu!



Kram kram

2009-04-05 @ 20:23:44
URL: http://jagcarro.blogspot.com/

Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Minns mig?

Din mailadress: (publiceras ej)

Här hittar jag dig:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0