saftat å syltat

Nu har jag gjort mitt. Stod ett par varv framför spisen igår och gjorde kräm, rödavinbärskräm. Vejde har gjort svartvinbärssaft. Så nu är vi nöjda för denna sommar. Vejde bjuder på köttgryta ikväll, ska bli smarrigt! Jag känner hösten i antågande. Imorgon börjar Olivers invänjning på dagis. Och mitt intro börjar också imorgon. Hösten knackar försiktigt på men det känns ändå avlägset, igår var vi på mörkö och badade och det var så varmt å somrigt. Man får njuta nu av sista strålarna säger dom ju på vädret. Saftat å syltat låter somrigt iallafall, jag stannar kvar en stund till. Några veckor. I sommarens tecken. Vill inte släppa taget om brunbrända kroppar å kisande blickar. Inte ännu. Ska nog ta ett glas iskall saft å fuffa på trappen. Ja så får det bli.

 

Kommentarer
Postat av: Maria andersson

jäklar va du står i me saft å sylt! Hösten kommer bli toppen, å så har du ju mig oxå! hihi =)

2009-08-13 @ 23:20:17

Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Minns mig?

Din mailadress: (publiceras ej)

Här hittar jag dig:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0