Dagen den

...började tidigt imorse, vid tre. Så var det med det. Nu e jag frusen, kall och trött. Har försökt sova men magen värker. Det går inte.
Utanför är himlen grå, igår blev det mörkt fortare än vanligt. Hösten är ett faktum.
Mina barn kanske springer omkring på dagisgården och liksom anar att jag är påväg, jag är påväg.
Påväg genom livet och riktigt känner att jag blivit äldre. Igår byggde jag korthus. Det var 15 år sen sist. Tänkt att ens kunna säga så. Tänk va. När jag satt där, 10 år och byggde korthus...Om 5 år är Norah 10 år. Man ska inte tänka så mycket utan mer leva, jag påminner mig själv liksom såhär.
Vad blir det för mat? Kyckling? vad blir det för väder imorgon, en strålande höstdag? Hoppas på det. Hej på er


Kommentarer

Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Minns mig?

Din mailadress: (publiceras ej)

Här hittar jag dig:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0