Det blir aldrig som man...ja ni vet

Det finns stunder då man undrar och stunder då man vet men likaså stunder man känner sig helt panikslagen och tror världen ska gå under. Det finns stunder som känns rätt och de som känns fel och så här kan jag ju fortsätta i all evighet. För ibland är allt så lätt men sen blir det så svårt och man vill bara ha ett facit, eller hur? Jag vill vara här å nu istället för där och då. Det e så skönt med nuet. Riktigt förlora sig i de. De som e. Det e som det e.

Fick ett starkt minne som är jobbigt och svårt. Som jag aldrig pratar om och jag vill ofta vakna upp och kunna ändra på den dagen. Jag är 10 och mamma fyller 40. Det vankas Rednex konsert och när jag kom hem på kvällen efter det så blev livet aldrig sig likt....
Men sen kom min underbara syster till världen som jag egentligen borde ringa men det har jag ju helt glömt. Ringer imorgon.
Magen värker och ögonen hänger men kvällen var fin ikväll. Tack.
Trodde jag skulle riktigt få till det här och vara lite rolig men så blev det ju visst inte. Känslan försvann. Inspirationens fokus förflyttades till mörker och undran. Över livet.
Det blir ju aldrig som man tänkt, det blir ju aldrig det.

 


Kommentarer
Postat av: Linda

Det är så det e!



Kram

2009-09-20 @ 20:49:32
URL: http://lindacecilia.webblogg.se/
Postat av: Anonym

hmmmm, nä det blir i alla fall väldig sällan som man tänkt. men då kommer det lite visdomsord från en som levt länge och upplevt det där många gånger.



Till slut så kan det hända att man inte vågar förvänta sig något alls för att man är rädd att bli besviken. Då finns det en risk att man blir bitter o cynisk kanske. Det kan man ju vara ett tag tills man tröttnar på det....för det är inte roligt att vara bitter o cynisk. Jag vet, jag har varit det länge.



Då kan man prova att förhålla sig avvaktande och försöka se vad som komma skall utan att jag själv försöker styra över händelseförloppet. Eller försöka se det som att det som händer, händer av en anledning...att det finns nån mening med det. Och kanske kanske kan man då se något positivt i det som sker fast det inte blev som jag hade tänkt ut det hela från början.



Det är inte meningen att skriva dig något på näsan utan bara att ge dig ett litet verktyg att ta till nästa gång det inte blir som förväntat. Det kan vara svårt men man kan träna sig.



Kram

Carina

2009-09-20 @ 21:53:11
URL: http://carina-www.blogspot.com

Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Minns mig?

Din mailadress: (publiceras ej)

Här hittar jag dig:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0