Jag tänkte på...

Ännu ett inlägg då Erika lägger upp nyaste bilderna på barnen och skriver lite om dagen? Nix! För dagen har verkligen inte varit något att skriva om och dessutom måste man ju gå ifrån sina "vanor" ibland. Men jag vill ändå passa på att understryka att det finns en speciell tanke bakom mitt bloggande och det är att mina barn, när dom blir äldre, ska kunna gå in och läsa lite och se bilderna! Istället för att skriva dagbok om mig och barnen så får detta bli forumet! Sen är det ju självklart ett skönt sätt för mig att få ur mig saker o ting på!
Iallafall, min lilla tanke för dagen: Satt vid köksbordet tidigare idag och tänkte på hur fint det är att alla får varsitt liv. Men alla får inte samma förutsättningar, man lever inte lika länge p.ga sjukdommar, olyckor, u- länder kontra i l-änder ect ect, listan på varför det ser olika ut kan göras lång- Och den kanske man ska gå igenom lite då och då bara för att se hur fantastiskt jvla bra man har det som exempelvis bor i Sverige! Bara det! Hur bra förutsättningar  har vi inte för att vara föräldrarlediga! Om man jämför med andra länder! Vi har det så bra, vilka möjligheter... Hur ofta tänker vi på det? Om jag frågar mig själv: Inte ofta! Vi har altså fått detta liv, ett helt liv att leva. Massor med möjligheter. Tänk på barnen i Afrika, seriöst, hur många har chansen att göra vad dom vill? Hur många ungdomar sitter på krogen med senaste modet på sig och disskuterar, väljer och vrakar bland utbildningar? Många av dom blir aldrig ungdomar! Vi här i Sverige har det bra, det tänkte jag på idag!



Kommentarer
Postat av: Lohne

Ja Erika du har så rätt, det som är det negativa är att man lever efter det man lärt, det är svårt att förstå verkligheterna någon annanstans när det inte är självupplevt. Man har svårt att ta till sig det som äkta! Det man är van vid är det man utgår från. Vi är vana vis tak över huvudet, mat i kylskåpet, att ha ett kylskåp och att kunna handla saker, många saker, önödiga saker till oss själva... Ja det är bra märkligt och en bra tankeställare man ska ge sig själv då och då för att uppskatta det man har betydligt mer!

Puss till ditt inlägg!

2009-01-14 @ 09:05:46
URL: http://emmasmysiga.blogg.se/
Postat av: Linda

ja du är ju det =)

2009-01-18 @ 18:47:40
URL: http://ahren.blogg.se/

Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Minns mig?

Din mailadress: (publiceras ej)

Här hittar jag dig:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0