Nu drar det igång..

med jobb. Och det blir skönt. Börja lite försiktigt nu i veckan som timvikarie i hemtjänsten. Var på intervju i fredags medans farmor var med barnen på Torekällberget (Norah fick rida)!! I vilket fall, dom ville ha mig, så nu har jag fått två ja inom loppet av två dagar!!! Känns skönt. Allt kommer fiska sig, som Norah älsklingen säger. Mitt lilla hjärta. Känns som om hela jag är överfull med kärlek att bara ösa över barnen. Mina. Helt sjukt. Vad har jag gjort för att få två så fina? Vetefan.. Nu är det söndagskväll och livet är bra. På tisdag ska jag vara med Norah på dagis, se hur dom har det. Hoppas få napp med barnvakt tills dess för lillen. Vill helst kunna vara BARA med min flicka. Som håller på att bli stor. Men ändå är hon ju så liten och....Många tankar som snurrar. Jag lär mig nya saker varje dag genom barnen och håller på att bli vuxen känner jag. Vuxen på riktigt, förstår ni hur jag menar? Men, måste också passa på att öppna mig lite på djupet här och verkligen förklara att inom mig har jag en stor stor sorg som tyvärr verkar vilja växa på sig. Jag saknar mamma så mycket att det riktigt värker inom mig. Ibland flimmrar olika minnen och bilder (ganska ofta) förbi och jag blir tvungen att stanna upp, trycka på "pausknapp i vardagen" och ägna henne tid. Det är så jobbigt och jag har nog ännu inte insett att hon inte kommer tillbaka. Hoppet är för starkt. Vill bara vakna upp och ha henne här. Mina föräldrar lever inte, samtidigt som jag har tusen miljoner frågor att fråga dom om. Vem ska jag fråga? Utan att känna mig som e idiot tappad bakom nån vagn?? Vetefan. Livet rullar på, i en rasande fart och min mamma var en underbar kvinna värd att hedra på många olika sätt. Jag är så tacksam för allt fint hon gjort för mig. Hm. Hursomhelst, här kommer några utvalda bilder från helgen:

              

Kommentarer
Postat av: Linnea

Grattis till jobben gumman, vad bra!

Ja du har fat vaxa upp och bli vuxen valdigt snabbt och tidigt pagrund av barnen. Du och Vejde ar mer vuxna an vad jag ar ;-). Ar valdigt stalt over bada er tva och att ni lyckats sa bra att bilda eran lila famlij! Puss och massa karlek!

2009-04-20 @ 04:14:47
URL: http://lifeasaglobetrotter.blogspot.com/
Postat av: Hanna

Vilka fina ord. En jätte kram till dig

2009-04-20 @ 20:27:25
URL: http://hanies.blogg.se/
Postat av: Linda

Vilka härliga bilder dig och din fina familj.

Skoj med jobb!



Å önskar jag var full med ork och inte hade tt bm besök inbokat i morgon, då skulle jag kunna passa gullungen!

2009-04-20 @ 20:34:56
URL: http://ahren.blogg.se/
Postat av: Lohne

Nu sitter vi här med Oliver, Ben å Mille ska försöka nattas men än så länge inga framsteg där... Olli leker med en krokodil som lyser i munnen och som ryter åt honom, Olli ryter "tu tu" tillbaka! Han ser lycklig ut, nu har han full uppmärksamhet (ok typ eftersom jag internettar lite å Lotta pratar i telefon men ändå), han hjälper mig trycka på datorn å jag säger ajaj, men han bara skrattar å säger tata tillbaka, vad menas med detta? Nu kommer Lotta å rycker upp Oliver å säger "hej pluttis", guu så larvigt...

Han är en fin kille!

Hoppas det går bra med Norah på dagis, nu ska Olli få lite märänger å grädde, mmm så gott! Nej såklart inte, men han har fått en fullkornskaka, mmm gott!

Puss det var allt från oss här på Tegelstigen!

2009-04-21 @ 12:05:23
Postat av: charlotte

Åh såklart jag ställer upp om jag kan, det var bara roligt Oliver är ju ör härlig. Vi hade en mysig dag. Massa kärlek till er. Puss

2009-04-22 @ 08:06:33
URL: http://immas.blogg.se/
Postat av: Mika

Grattis till jobbet!!



va jobbigt med din mamma, varken vill eller kan föreställa mig sorgen och smärtan.

STOR kram på dig!

2009-04-22 @ 20:51:51
URL: http://mika83.blogg.se/

Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Minns mig?

Din mailadress: (publiceras ej)

Här hittar jag dig:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0